Counter

blogger tracking

Tuesday 13 December 2011

Berserah padaMu..

"Akak...."

Rindu sangat nak dengar si adek panggil gitu.... Tak dapat dengar kat telinga..dapat baca dengan mata pun jadi la.. Tapi..its never happen.. Yang sebetulnya saya rindu adek saya... Adek angkat kesayangan!! 

Dah dua minggu dia meng'ghaib'kan diri.. Budget cam lama sangat jer kan.. Memang lama bagi saya.. Sebab kt'org memang rapat sgt kot.. Boleh dikatakan hari2 update citer masing2... Selalu msg sama2..  Dia dah sebahagian dari hidup saya.. Law hilang dua tiga hari jer pun.. Tu pun sebab bz or ada sedikit problem...

Tapi sekarang...dah dua minggu dia tak de.. Hilang punca cari punca napa yang boleh jadi gini... Ada la sedikit selesih faham before ni.. Tapi tak sangka lak leh berlarutan lama gini... Selalunya..cepat jer kt'org settle & akan berbaik cam biasa.. Pernah jugak la gado & tak bertegur sapa lama gini sekali dua..

Kekdg sebab tak nak putuskan tali silaturrahim ni.. Beralah jer.. Tetap msg & say sorry.. Kekdg cam confuse..sapa yang salah sebenarnya.. Tapi tak salah kan kita yang beralah.. Yang tua kena la tunjuk contoh tauladan yang baik.. Dia pun jenis cepat cool.. Sebab tu persaudaraan kt'org ni tetap bertahan dah lebih dari dua tahun.. 

Tapi kali ni..Memang sgt2 terasa & kecik hati.. Nk pujuk dia lebih2 pun dah malas.. Dah tak larat beralah.. Tapi saya still ada msg2 tny khabar & cuba pujok.. Cuma dah tak macam dulu2.. Lagi pun.. Dia dah tak macam dulu.. Hati dia keras sgt sekarang.. Sebab tu tiap2 ari saya doa suh ALLAH lembutkan hati dia... Walau dia tetap ignore saya... Saya tetap doakan yang terbaik utk dia...

Tak tahu napa... Bila gaduh2 ni..semanagat hilang..mood berterbangan.. Kalau ada dia..ada jugak yang nak menghiburkan hati.. YaALLAH..rindu nya kat adek akak ni.. So..kali ni saya berserah jer kat ALLAH... Kalau persaudaraan ni masih dapat keredhaan dariNYA.. InsyaALLAH..kt'org akan berbaik balek... Lagipun..saya dah kuat..tak macam dulu... Bila saya dah kuat begini.. Saya takut nak ulang benda yang sama.. & takut akan terjadi benda yang sama... Sakit bila jadi gini... Sekurangnya saya dah sembuh skrg.. Saya tak nak jatuh lagi...



YaALLAH..kau lindungi lah adek aku walau dimana dia berada.. Kau bahagiakanlah dia didunia mahupun di akhirat.. Andai kau redhai persaudaraan ini.. Bantulah kami uraikan kekusutan ini... Lembutkanlah hati dia... Sesungguhnya aku sayang akan tali siraturrahim yang terjalin ini... & aku sayang dia.. Dia lah adek aku dunia akhirat...

Aku tidak ingin memikirkan tentangnya lagi.
Aku percaya pada ALLAH, segala galanya telah ALLAH tetapkan dimana tempatnya, dengan siapa dan bila waktunya.
Aku hanyalah perlu menunggu detiknya, tidak perlu terburu-buru memikirkannya sehingga terganggu tugasan harianku. 


Kini aku berasa lebih tenang…. Alhamdulillah.

~berserah padaMU~


"Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri." (HR. Bukhari - Muslim)



No comments: