Counter

blogger tracking

Sunday, 8 January 2012

YaALLAH... Tolong Lembutkan Hati Dia...

Saya tak de tempat nak luahkan apa yg terpendam.. Subuh2 lagi jari saya dah menari utk mencoretkan sesuatu.. Saya rindukan dia.. "dia" bukan lah kekasih hati atau cinta hati saya.. "dia"..hanyalah adik saya.. Adik yang tiada pertalian darah...tapi tali persaudaraan ini melebihi sgalanya...

Salam...Adik akak sihat?? Hati kamu camne lak? Sampai bila kamu nak keraskan hati kamu? Akak tak de kekutan utk terus bercakap dengan kamu.. Akak takut hati akak akan lebih kecewa dengan sikap kamu..dengan penolakan kamu.. Sampai sekarang..akak tertanya apa salah akak pada kamu? Apa yang sgt menguris hati kamu sehingga kamu letak akak ketepi...



Adik..akak buang ego akak.. Akak letak ketepi...Akak tak nak kamu rasa rendah diri atau segan dengan akak disebabkan hutang kamu tu... Akak tahu kamu susah skrg... Akak tak sampai hati nak susahkan lagi keadaan kamu... Its ok..biarlah susah itu akak yg tanggung... Walau akak dah beralah.. Keadaan masih tak berubah... Apa yg terjadi sebenarnya?? Hutang tu ke jadi masalahnya....Bagi akak itu bukan alasannya.. Jangan lah kita jadi terlalu bodoh hanya kerana duit... Berapa yg telah akak korban kan utk kamu selama ini?



Tanya diri kamu.. Selama ini..akak ke manusia paling kejam yang pernah kamu jumpa? Akak ke yg tak pernah kisah adik akak makan atau tak? Akak ke yg biarkan adik akak terlantar sakit? Akak ke manusia yg ingin kamu gagal masa kamu belajar dulu? Akak jugak ke yang gelak ketawa bila kamu menangis terluka? Akak dah berkorban segala utk kamu... Segala nya....

YaALLAH..napa mudah sgt kamu lupa segala jasa akak? Akak tak pernah minta kamu balas segala yg akak beri.. Cukuplah kalau kamu tahu menghargai segala pengorbanan akak.. Senang nye manusia berubah kan.. Dulu kamu kata.. Kamu tak kan lupa kan akak...Tak kan tinggalkan akak.. Tak kan lupa jasa akak.. Tapi sekarang..kamu tinggalkan akak begitu jer.... Senang nyer kamu lupakan segalanya...




Adik..akak kenal & tahu adik akak.. Adik akak tak sekeras ini hatinya... Akak tak tahu apa yg buat kamu berubah...  Semoga ALLAH lembutkan hati kamu utk menyambung tali persaudaraan yg hampit terputus ini... Bukan utk dia terima aku.. Tapi utk terima persaudaraan ini... Andai ketentuan MU..persaudaraan ini sudah sampai ketitik noktahnya.. Aku redha... Cuma aku mintak Kau jaga la dia..aku tak mampu lagi andai ini ketentuan yg telah di takdirkan... Lindungi dia...berilah kebahagiaan utk nya... Moga persaudaraan kita akak terus kekal hingga ke 'sana'.. InsyaALLAH.. Akak syg kamu...



Terima kasih YaALLAH... Kirim dia dalam hidup aku... Disaat kau kirim dia dalam hidup ni.. Aku dah bersedia utk kehilngan nya.. Kerana aku tahu dia bukan milik aku.. Mungkin hanya pinjaman utk aku...




Aku tidak BERHARAP untuk menjadi orang yang TERPENTING dalam hidupmu..
Kerana itu merupakan permintaan yang terlalu besar bagiku.
Aku hanya berharap suatu saat nanti jika kau melihatku...
Kau akan TERSENYUM dan berkata:
"Dialah orang yang selalu MENYAYANGIKU''..


Manusia itu ibarat DAUN.
.jika tidak gugur ke tanah hari ini, 
suatu hari nanti PASTI akan gugur..
begitulah insan-insan yang kita sayang..
umpama daun,...
 mereka juga pasti suatu hari nanti akan MENINGGALKAN kita..
yang kekal azali ialah kasih dan cinta ALLAH kepada umatnya..

Jika seseorang HADIR dalam HIDUP kamu dan menjadi SEBAHAGIAN daripada kamu, 
tetapi atas SEBAB TERTENTU dia TERPAKSA PERGI, 
JANGAN terlaluSEDIH...
TERIMALAH KENYATAAN itu 
dan SEKURANG-KURANGNYA dia PERNAHMEMBAHAGIAKAN kamu..

..Just like seasons,people change when they don't need you anymore.
Loving someone isn't about what you can give them, it's about making them happy.... with or without you....


3 comments:

::WafaIrdina:: said...

La tahzan yaa..mengadulah kepadanya..dia maha mendengar...

Mudah2an diberi y tbek dan dipermudah ..inshaallah ^^

nabila azmi said...

emm..ni mcm sedih je..huhuhuhu..jgn cedih2 okie..

BukanSekadarNama said...

Wafairdina : ain...alhamdulillah...harap akan lebih dipermudah,,,

Nabila : a'aa...sedih bangat..tapi makin okey..thanx dear.. =)